پادکست ویدیویی اجتماع تبلیغات – اپیزود 2: گفتگو با محمد شهپری

تصویر محمد شهپری در قسمت دوم پادکست زنده و ویدیویی اجتماع تبلیغات  پادکست ویدیویی اجتماع تبلیغات – اپیزود 2:  گفتگو با محمد شهپری Featured Image mohammad shahpari 768x514

پادکست ویدیویی اجتماع تبلیغات – اپیزود 2: گفتگو با محمد شهپری

پادکست ویدیویی اجتماع تبلیغات – اپیزود 2: گفتگو با محمد شهپری 972 650 داوود حکیمی


محمد شهپری، مدیر دیجیتال مارکتینگ هلدینگ گرین‌وب هستند که در این بخش دوم پادکست اجتماع تبلیغات به عنوان کارآفرین در جایگاه ناشر دیجیتال با ما به صحبت نشستند. این مکالمه جنبه‌های متنوع از نیازهای ناشران دیجیتال و اینترنتی را درباره وضعیت تبلیغات دیجیتال امروز برای این بخش از زیست‌بوم تبلیغات در ایران را دنبال می‌کند.

طی این مکالمه از بحث‌هایی با عناوین زیر را می‌شنوید:

  • خواسته‌ها و روش‌های درآمدی ناشران دیجیتال
  • فاصله تبلیغات بین‌الملل با تبلیغات داخلی از نظر فناوری و درآمدزایی
  • فرضیه‌های مورد مناقشه برای وضعیت ‌تقلب در تبلیغات
  • دید وب‌مسترها از فناوری تبلیغات
  • چالش‌های نشریات سنتی
  • و بیشتر

قبل از مشاهده لطفا با لایک و ارائه نظر از پادکست ما حمایت کنید، و اگر دوست داشتید این قسمت را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.


در طی این مصاحبه جناب شهپری از تجربه تبلیغات بین‌الملل خود سخن می‌گوید و اینکه فاصله درآمدزایی تبلیغات بین‌المللی برای یک ناشر دیجیتال حدود 10 برابر بیشتر از درآمدزایی تبلیغات در ایران است. و راهکار‌ کاربردی این کار را با مخاطبان به اشتراک در دقیقه —– پادکست به اشتراک می‌گذارد. گرچه او این مسائله را مستلزم داشتن کاربر بین‌المللی و سایتی با محتوای بین‌الملل در ایران می‌داند. اما ناشران را تشویق می‌کند تا در بستر وب فارسی که به گفته او در طی چند سال گذشته رشد شگفت‌انگیزی را از نظر تعداد وب‌مستر‌های فعال داشته است، فرصت‌های خالی محتوایی این بستر را دریابند. او در ادامه می‌گوید. موضوعات زیادی در وب فارسی هست که برای آنها محتوایی ساخته نشده و وب‌مستر ها میتوانند با پرداختن به محتوای آن‌ها خلع را پر کرده و از دستاورد‌های مالی آن نیز بهره‌برداری کنند.

در مکالمه‌ای که حول محور تقلب در تبلیغات صحبت شد، او از مبارزه با تقلب به روش گوگل سخن گفت و از مواردی می‌گوید که ناشران را در وب فارسی از انجام تقلب تبلیغاتی مبرا هستند. گرچه مبحث تقلب در تبلیغات، مورد مناقشه میان تبلیغ‌دهنده‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی، نتورک‌ها و ناشران است. او می‌گوید، با اینکه انگشت اتهام تقلب‌ها در فناوری تبلیغات ایران عموما به سمت ناشران نشانه رفته است، مواردی بوده است که اعمال تقلب به دیگر بازیگران زیست‌بوم تبلیغات مرتبط بوده است، و ناشران از انجام تقلب مبرا بوده‌اند.

پیام او به کسب‌وکار‌های سنتی این است که هرچه سریعتر فرصت تجارت الکترونیک را قبول کنند و آنلاین شوند. او می‌گوید کسب درآمد از تبلیغات روزنامه‌ای و مجلات رو به نزول است و ناشران سنتی با ورود به عرصه دیجیتال موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای را برای خود خلق می‌کنند.